בשנת 1972 במכרז על תפקיד הסמנ"ל של רשות שהשידור, שהיתה אז מונופול, נשאל המועמד מהי הבעיה המרכזית של הגוף הזה, הוא השיב שזו איננה בתחום המנהל אלא בתחום התוכן. התשובה הזאת תקפה על אחת כמה וכמה גם היום (בלא לזלזל ברפורמות מנהליות כאלה ואחרות). השידור המסחרי, שהוקם על ידי יוצאי רשות השידור הממלכתי, נהפך לכלי מסחרי מרכזי בחברה צרכנית בארץ ובעולם. יתר על כן, הוא משעמם ולעולם פונה למכנה המשותף הנמוך ביותר. רייטינג הוא המלך קובע הכל. הרבה מידידי וויתרו על הטלוויזיה לחלוטין. שרות השידור הציבורי צריך הנהגה תכנית שתוכל להגדיר גומחה משל עצמו ולא להיות אח עני של מתחריו שבמודע או לא במודע רק משרתים את ההון הצרכני. קול המוסיקה הוא אחד הדוגמאות למה ששידור ציבורי טוב יכול להיות. |
|
No comments:
Post a Comment